• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77555
+
-

معابر سنندج  سبزتر می شود

مدیر شهرداری ناحیه ویژه بهاران: 2300 نهال در معابر و پارک‌های سنندج غرس شد

تیتر یک
معابر سنندج  سبزتر می شود

2هزار و 300 نهال با هدف توسعه سرانه فضای سبز در معابر و پارک‌های شهرک بهاران سنندج غرس شد. به گزارش ایرنا، مدیر شهرداری ناحیه ویژه بهاران اظهار کرد: ناحیه بهاران یکی از وسیع‌ترین نواحی شهر سنندج است و احداث فضای سبز و کاشت نهال با هدف آماده کردن فضایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان، ارتقای زیبایی سیما و منظر شهری در این ناحیه با جدیت پیگیری می‌شود.

«عابدین لطفی» با اشاره به کاشت 2هزار و 300 نهال در معابر و پارک‌های این شهرک گفت: در این ناحیه گونه‌هایی نظیر کاتالپا، چنارجوهر،کاج کامیس پاریس، بید مجنون، ختمی، کاج جونی پرس و انواع درختچه کاشته شد. وی یادآور شد: علاوه بر کاشت این تعداد نهال و در ادامه احداث فضای سبز عملیات احداث هزار و ۳۵۰ متر‌مربع فضا جنب مسجد قبا در حال اجراست. مدیر شهرداری ناحیه ویژه بهاران همچنین به فعالیت‌های عمرانی انجام شده در این ناحیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عملیات کف‌فرش پیاده‌رو بلوار انتظام و پیاده‌رو خیابان بادینان جنب مسجد نور در حال اجراست. 

وی افزود: شهرک بهاران سنندج یکی از شهرک‌های پرجمعیت و وسیع‌ترین ناحیه شهر سنندج بوده که دارای جمعیت بسیار زیادی است، بنابراین ضرورت احداث فضاهای سبز در این ناحیه بسیار حائز اهمیت است.  شهر سنندج با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت توسط 3 ناحیه شهرداری اداره می‌شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از ۲۶۰ هکتار در مجموع ۹۰ بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت ۲ میلیون مترمکعب وجود دارد.  سرانه فضای سبز در این شهر ۶ متر‌ مربع برای هر شهروند و نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید